středa 22. května 2013

Dortíkovo

V posledních týdnech/měsících jsem upekla pár dortů. Nebyly na žádnou speciální příležitost, spíš jsem si dala předsevzetí, že se naučím upéct chutné dorty...

poslední je kubánský - ten máme v lednici ;o)
na žádost mé polovičky - čokokorpus, džem, banány a pařížská šlehačka. Kombinace, která nikdy nezklame... jen co se týče korpusu musím zkusit příště jiný, lahodnější.

další byl taková slátanina... Pája u něj řekl, že mu nejvíc chutnala potahová hmota ;o) a korpus prý taky ušel... mamky jsem se ptala, kde jsem udělala chybu a snad se příště doberu lepšího výsledku. U tohto dortu jsem se naučila dělat potahovku z Marshmallow, která nám zachutnala  a hezky se s ní pracovalo a tak zřejmě bude zdobit mini dortíky, které budou ve výslužkách ze svatby ;o)


a první, který odstartoval dortíkovo byl slavný Red Velvet, v americe ho pečou snad v každém dílu o dortech. První den jsem řekla, že už mne nikdo nikdy nepřinutí ho opakovat. Druhý a třetí den korpus zvláčněl krémem a já si moc pochutnávala. A ten božský krém! Krémový sýr, mascarpone, šlehačka... mňam
až se doberu dokonalého dortu, určitě sem vložím recept ;o)

3 komentáře:

  1. Takový dobroty tady, že já sem lezu tak pozdě v noci:-)))))
    Potahovku z Marshmallow neznám.... byl by recept?
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pár bonbónů Haribo s takovou cukrovou jahodovou posypkou jsem umyla od posypky - normálně pod vodou (asi 14 ks) přidala jsem šťávu z citrónu a trochu ohřála v mikrovlnce. Do této hmoty jsem sypala práškový cukr a snažila se to smíchat... jakmile bylo cukru tak akorát, že hmota začala tuhnout - začala jsem zpracovávat rukou a ještě trochu dosypala.

      Vymazat

Děkuji za Váš vzkaz. Romikka